سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : قائم مقام معاون آموزشی و مدیرکل اعتبار بخشی، ارزیابی و دبیر خانه‌های آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اعلام نهایی شدن ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی کنکور سراسری 89 از پذیرش حدود20 هزار داوطلب در رشته‌های علوم پزشکی خبر داد.

دکتر سید امیر محسن ضیائی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش 15 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در کنکور89، گفت: بیشترین ظرفیت پذیرش رشته‌های علوم پزشکی در رشته پزشکی است.

وی با بیان اینکه در رشته‌های دکترای حرفه‌ای چهار هزار و500 داوطلب پذیرفته می‌شوند، اظهارکرد: سال گذشته در رشته پزشکی 2 هزار و 400 نفر و رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی هزار و500 نفر پذیرفته شدند که در کنکور امسال هم تعداد پذیرفته شدگان رشد 15 درصدی خواهد داشت.

ضیائی با تاکید بر اجرای طرح بومی گزینی در کنکور امسال همانند سال گذشته، خاطرنشان کرد: بومی گزینی در کنکور امسال همانند آزمون 88 در 9 رشته علوم پزشکی همانند رشته‌های پرستاری، مامایی و گرایش‌های مختلف رشته‌های بهداشت انجام می‌شود.

مدیر کل اعتبار بخشی، ارزیابی و دبیر خانه‌های آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در خاتمه در توصیه به داوطلبان کنکور 89 که متقاضی ورود به رشته‌های علوم پزشکی هستند، اظهارکرد: متقاضیان این دسته از رشته‌ها باید بدون استرس و نگرانی در مهلت‌های باقی مانده به تست زنی بپردازند و مطمئن باشند که خارج از منابع آزمون هیچ سوالی طراحی نمی‌شود.

کد خبر 109764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز